هوش مصنوعی - قسمت اول

 

یادداشت - به قلم سردبیر پایگاه خبری "ردا" سرکار خانم فرزانه کمندی : 

به نام خدا

هوش مصنوعی پدیده ای جدید ، تکنولوژی تازه ، غریب و نا آشنا در دنیا جدید به شدت درگیر ان هستیم ، با هوش مصنوعی چه کارهای میتوان کرد ، جهان با ورود آن چه تغیییراتی می کند . یا به عبارت بهترآمده تا جایگزین انسان شود ؟ آیا با آمدن هوش مصنوعی دوباره شاهد بیکار شدن تعداد بسیاری از کارگران وکارمندان خواهیم شد ؟ آیا می تواند رفتار انسان را شبیه سازی کند ؟ آیا قدرت استدلال دارد ؟ یادگیری و توانایی کسب دانش دارد ؟

اما باید یاد آوری کنم که دیر زمانی ست که ما با او خو گرفته ایم ، هرروز ، هرلحظه با هوش مصنوعی در ارتباط هستیم ، تقریباً زندگی بدون آن غیر ممکن است .

به طور مثال :

همین موبایل که در دستمان است با آن وارد دنبای مجازی می شویم ، دنیای متفاوت تر از دنیای واقعی ، برنامه ها و اپ های مختلف که با آن پرداخت قبوض ، جابه جای پول ، خرید های ریز و درشت ، برنامه ای که گفتار را به متن و بالعکس متن را به گفتار تبدیل می کند . ماشین لباسشوئی ، ماشین ظرفشوئی ، تجهیزات ساختمانی هوشمند (چراغ های تایمردار هوشمند ، شیرالات هوشمند ) در صنایع نظامی ، پزشکی و ورزشی همه ی اینها ماحصل ورود هوش مصنوعی به دنیای امروز است . از سال 1943 با ماشین های محاسبه گرا ابداع شد . در سال 1956 اولین کنفرانس هوش مصنوعی توسط جان مک کارتی برگزار شد . در 1981 شروع صنعت تولید هوش مصنوعی شد ، که از آن زمان روبات ها در بحث انبوه ماشین شروع به کار کرد . در سال 1961 برای بار دانشگاه mit بازی هوش مصنوعی که بازی شطرنج بازی بود که اختراع کرد . در حال حاضر هوش مصنوعی در ایران توانسته خود را در مسیر تکامل سیستم های امنیتی همچون تشخیص چهره ، ساخت و طراحی صلاح های هوشمند ، ساخت ربات ها و دستگاه های هوشمند در حوزه تولیدی و صنتعی ارتقاء سیستم های تشخیص گفتار همچنین تبدیل متن به صوت و بالعکس

با این که حدود 17 سال از عمر هوش مصنوعی در کشورمان می گذرد در عرصه های مختلف اقتصادی و در آمد زایی ، دانشگاه و شغل در خواهید یافت که ، زندگی شما برای دست یافتن به یک تحول چشمگیرنیاز به هوشمند سازی دارد . تا کنون قدر این تکنولوژی ها را آنطور که  باید و شاید در زندگی مان ندانیم .