در آستانه روز زن مشکلات 137 زندانی نسوان ندامتگاه فردیس بررسی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری روزداغ البرز- رضاکمندی :

درآستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن، رئیس کل دادگستری استان البرز به همراه حسن مددی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان؛به همراه 12 نفر از قضات خانم دادگستری کل استان البرز با حضور در ندامتگاه فردیس با 137 نفر از متهمان و محکومان زن به صورت مستقیم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حسین فاضلی هریکندی در حاشیه این بازدید با اشاره به ملاقات چهره به چهره با مددجویان بند نسوان و بررسی مشکلات و تقاضای آنها گفت: در این بازدید که در آستانه روز زن و مادر و نزدیک به چهار ساعت به طول انجامید مشکلات 137 نفر از مددجویان بند نسوان بررسی و در ملاقات چهره به چهره دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در این بازدید 12 نفر از قضات خانم از حوزه‌های مختلف قضایی دادگستری کل استان حضور داشتند و مشکلات مددجویان حوزه قضایی خود را بررسی کردند، افزود: به منظور دقت بیشتر و نیز تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها، با همکاری ندامتگاه فردیس، اطلاعات مربوط به پرونده‌های درخواست کنندگان دیدار اخذ و در اختیار قضات قرار گرفته بود و ایشان پیش از این بازدید، پرونده مددجویان را بررسی کرده بودند.

وی ادامه داد: در بازدید انجام شده در خصوص 20 نفر دستور تسریع در رسیدگی، 20 نفر تخفیف در قرار تامین، 4 نفر دستور پابند الکترونیکی، 6 نفر تعلیق اجرای مجازات، 23 نفر مرخصی،  2 نفر زندان باز، 9 نفر اعسار و 6 نفر آزادی مشروط دستورات مقتضی صادر و برای بقیه نیز ضمن بررسی درخواست ایشان، ارشادات و راهنمایی‌های قضایی ارائه شد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: سه نفر از زندانیان زن نیز که خانواده آن‌ها دچار مشکلاتی بودند برای تشکیل پرونده و اقدامات حمایتی به انجمن حمایت از زندانیان معرفی شدند و همچنین پرونده سه نفر نیز به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات استان ارجاع شد.