دستگیری باند کلاهبرداری اسکیمری در ااستان لبرز

به گزارش خبرنگار روز داغ البرز - رضا کمندی 

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری 3 سارق حساب های بانکی خبر داد که از طریق اسکیمر، 7 میلیارد ریال سرقت کرده بودند.

سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر عنوان داشت: اخیراً یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و در اظهارات خود بیان داشت که مبالغ هنگفتی از حساب وی خارج گردیده و این در حالی است که عابر بانک نزد وی بوده است.

سرهنگ جلیلیان ادامه داد:

مراتب پس از تشکیل پرونده اولیه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در همان بررسی‌های اولیه مشخص گردید که کلاهبردار با استفاده از اطلاعات بانکی شکات اقدام به خرید طلا و تلفن همراه نموده است.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: در ادامه تحقیقات محرز شد که همه مال باختگان در یک بازه زمانی مشخص از یک مغازه سبزی فروشی در یکی از مناطق پر ترافیک کرج  اقدام به خرید کرده و از آن طریق کارت بانکی شان کپی شده است.

این مقام انتظامی توضیح داد : در ادامه ماموران با انجام اقدامات فنی گسترده هویت یکی از متهمان اصلی را که به مدت یک هفته با پوشش (سبزی فروش) مشغول به کار بود و مسئول اصلی کپی کارت های بانکی بود شناسایی نمودند و سپس با زیر نظر قرار دادن او سایر متهمین باند اسکیمر که در مناطق غرب استان تهران و در پوشش ((پرتقال فروش)) دوره گرد اقدام به کپی کارت بانکی شهروندان می کردند مورد شناسایی قرار دادند ، در یک عملیات پیچیده دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این پرونده 500 شاکی  دارد، وجه برداشت شده از حساب مردم را توسط متهمان 7 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: افراد مذکور طی تحقيقات انجام شده به بزه انتسابی و مشارکت با متهمان ديگر اعتراف و پس از سیر مراحل قضایی روانه زندان شدند.

سرهنگ رسول جلیلیان خاطر نشان کرد: هموطنان حین خرید به هیچ وجه رمز کارت بانکی شان را در اختیار فروشندگان قرار نداده و رمز کارت بانکی را خودشان وارد کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا  به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.