انتشار 2 کتاب برای حفظ بنیان خانواده

به گزارش خبرنگار روز داغ البرز - رضا کمندی :

کتاب‌های «باتلاق طلاق» و «خانه آباد» به قلم فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تألیف شده است.

 

کتاب‌های «باتلاق طلاق» و «خانه آباد» با هدف ارتقاء آگاهی‌های زوجین در حوزه مهارت‌های زندگی تدوین و منتشر شده و ماحصل انجام مطالعات و تحقیقات متعدد، برگزاری جلسات مشترک با کارشناسان خبره ، اخذ نظرات آن‌ها و به‌کارگیری تجربیات دیگر نهادهای مربوطه در حوزه خانواده است که به قلم فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز تألیف شده است.

در این کتاب‌ها، ضمن بررسی عمیق ابعاد گوناگون زندگی، راهکارهایی برای نجات زندگی مشترک، بررسی آثار مخرب طلاق بر مردان و زنان، تشریح مهارت‌های اساسی زندگی و راهکارهای طلایی برای حفظ بنیان خانواده به تفصیل ارائه است.

فرید نجف‌نیا در گفتگویی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم حوزه‌ پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، صیانت از نهاد خانواده و پیشگیری از طلاق است که در سال گذشته با برنامه‌های متنوع و متعددی که در این زمینه به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز اجرا شد، شاهد میانگین سازش20 درصدی در بین زوجین متقاضی طلاق بودیم.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز اظهار داشت : ارائه خدمات مشاوره‌ای به 7862 زوج در 4 مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری استان و برگزاری 11794 جلسه مشـاوره، از جمله این اقدامات است.

این مقام مسؤول آموزش مهارت‌های اساسی زندگی توسط زوجین را راهکاری مؤثر برای حفظ بنیان خانواده عنوان کرد.