مشاوره پیش از طلاق در مراکز مشاوره دادگستری البرز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی :

در جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده استان البرز، ضمن اعلام ارائه 12 هزار مشاوره پیش از طلاق، بر ضرورت توسعه کمی و کیفی این مراکز تأکید شد.

 

در این جلسه که به میزبانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز و با حضور اعضای شورای مشورتی استان برگزار شد، درخصوص فعالیت مراکز مشاوره در شهرستان‌های استان، عملکرد «سامانه تصمیم» و ضرورت مشارکت نهادهای مسئول برای پیشگیری از طلاق بحث و تبادل نظر شد.

فرید نجف‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت مشاوره در کاهش طلاق و آسیب‌های حوزه خانواده گفت: در تمام مدت فعالیت مراکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان، تعامل مطلوبی بین این مراکز و دستگاه‌های متولی حوزه طلاق و آسیب‌های خانواده از جمله اداره کل بهزیستی استان برقرار بوده و این مرکز در نوع خود در سطح کشور ویژه است که این مسئله را هم در نوع سازمان‌دهی و هم در اثربخشی اقدامات مشاهده می‌کنیم به‌طوری که این مرکز توفیق پیدا کرده که سالانه 20 درصد سازش در بین متقاضیان طلاق ایجاد کند و این عدد بسیار قابل توجه است.

ایشان افزود : در سال گذشته تعداد 25 کارگاه طرح مهر برای 307 نفر از مراجعان به این مراکز برگزار شد که با توجه به اثربخشی گروه درمانی در سازش میان زوجین، تلاش شده تا توسعه و تقویت این دوره‌های آموزشی در دستور کار قرار گیرد و حتی‌الامکان برای گروه‌های بیشتری از مراجعین مراکز مشاوره این دوره‌ها برگزار شود.

 تعداد 6 کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق با هدف تقویت مهارت و دانش فنی مشاوران مراکز مشاوره برگزار شد که در سال جاری با مشارکت اداره کل بهزیستی استان و مراکز مشاوره آموزش و پرورش، استمرار و تقویت این دوره‌ها مدنظر است.