در امضای توافقات و قراردادها شهروندان دقت بیشتر داشته باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی 

 

حسین فاضلی هریکندی در دیدار مردمی پیش از ظهر امروز که به مدت چهار ساعت ادامه داشت به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی 29 نفر از مراجعان رسیدگی کرد.


ایشان با یاد آوری اینکه دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان البرز به صورت ثابت و هفتگی عمدتا در روزهای سه شنبه برگزار می شود گفت که در این هفته به 1320 درخواست توسط مدیران قضایی استان رسیدگی شده است.
در دیدار هفته جاری رئیس کل دادگستری استان البرز موضوعات و مشکلات مختلفی توسط مراجعه کنندگان مطرح شد که عمده آن ها مرتبط با اختلافات ملکی، درخواست دقت در رسیدگی، قراردادهای حقوقی، اختلافات خانوادگی، آزادی زندانی و روند اجرای آزادسازی حریم و بستر رودخانه کرج بود.
یکی از این دیدارها به گزارش اصلاحی اختصاص داشت که بر اساس آن طرفین دعوا تحت شرایطی، با یکدیگر سازش کرده و با شروط و توافقاتی که قاضی آن را صورت جلسه نمود، به دعوای خود، خاتمه دادند. در این دیدار مراجعه کننده‌ با ارائه مستنداتی گفت که در قبال بدهی خود به فرد مقابل، گزارش اصلاحی را مبنی بر تقسیط بدهی پذیرفته و آن را امضا کرده است اما باورش نمی شد که عدم اجرای یکی از بندهای این گزارش که گفته بود تاخیر یک روزه در پرداخت اقساط بدهی، منجر به الزام وی به پرداخت یکجای همه اقساط و تاخیر تادیه  خواهد شد اجرایی شود که رئیس کل دادگستری استان البرز یاد آوری کرد : گزارش اصلاحی، با توجه به توافق طرفین همانند احکام قطعی دادگاه‌ها الزام آور و قابلیت اجرایی دارد و باید هر دو طرف به اجرای آن پایبند باشند.
حسین فاضلی هریکندی :  بار دیگر خواستار دقت شهروندان در انجام معاملات و امضای قراردادها شد و گفت  وقتی قرارداد یا توافقی بر اساس موازین قانونی و شرعی به امضا رسید از نظر قانونی، هر دو طرف بر اساس آن قرارداد ملزم به اجرای آن هستند و عدم اجرا می‌تواند تبعات حقوقی و قضایی به همراه داشته باشد.