نشست تبین قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا رضا کمندی :

در تاریخ 22 / 09 / 1402 در محل سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز نشست تبین و اطلاع رسانی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، با حضور مسولین محترم سیاسی ، قضائی و امنیتی استان البرز و اهالی محترم رسانه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا : در این نشست تبین قانون مجلس شورای اسلامی آقایان سعید جابری انصاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ، دکتر تدین نماینده دادستانی عمومی و انقلاب البرز ، دکتر حسینی موخر مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز ، دکتر آذری مدیر کل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری البرز ، عباس زاده مدیر عامل خانه مطبوعات البرز و جمعی از مدیران رسانه ها و خبرنگاران حضور داشتند .

 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز گفت : رسانه‌ها با تولید اخبار شفاف ، منصفانه و امید آفرین می‌توانند در اعتماد آفرینی به مردم در همه زمینه ها به ویژه صحنه هایی که مشارکت مردم را شاهد هستیم از جمله در انتخابات نقش موثری داشته باشند. سعید جابری انصاری افزود : رسانه ها ، سربازان خط مقدم مقابله با جنگ روانی دشمنان انقلاب اسلامی هستند .

دکتر آذری مدیر کل دفتر سیاسی استانداری  استان البرز گفت : چهارراهبرد مورد تاکید مقام معظم رهبری در موضوع انتخابات که شامل؛ سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت می باشد تاکید نموده وبیان داشت: باید رسانه ها هم با این رویکرد عمل کنند و با تشریح قانون انتخابات ششم قانون جدید انتخابات در ارتباط با تبلیغات را مطالعه کنند.

وی  افزود : هدف از برگزاری این نشست ، تشریح قانون انتخاباتی و آشنا کردن دست اندرکاران رسانه ها و فضای مجازی با چگونگی استفاده صحیح از بستر تبلیغات و اطلاع رسانی شهروندان از حضور کاندیداها در ایام انتخاباتی می باشد.

دکتر تدین نماینده محترم دادستانی عمومی و انقلاب البرز با شرح قانون جدید انتخابات و ابعاد حقوقی مرتبط و نقش رسانه ها و کانال ها و گروه های فعال در فضای مجازی در حفظ امنیت انتخابات و کاهش جرایم انتخاباتی گفتند : مدیریت فضای مجازی در ایام انتخابات از ضرورت‌هاست و به استناد قانون انتخابات ،عناوین مجرمانه و جرایم مشخص شده را تشریح کرد .

دکتر حسینی موخر ، مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی استانداری البرز گفت : از مقولاتی که دشمن به شدت به دنبال آن است، از بین بردن آرامش روانی جامعه، بی اعتمادسازی مردم، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه های مختلف است ، ما باید در اطلاع رسانی دقت کنیم و آرامش را که حق مردم است را به هم نزنیم ، باید با روشنگری و تبیین ، زمینه انتخاباتی پرشور را فراهم کنیم .

ایشان به نقش نشریات محلی و تلاش خبرنگاران برای ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات اشاره کرد : قانون انتخابات منتشر شده و در دسترس است تا همه بتوانند آن را مطالعه کنند ، تشویق مردم به حضور در انتخابات و پیشگیری از بروز برخی تخلفات از جمله رسالت خبرنگاران و صاحبان نشریات محلی و سراسری است .

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در البرز در خاتمه از خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان خواست که با هوشیاری و دقت نظر در رصد فضای مجازی و بررسی تولیدات خبری رسانه ای که ممکن است منجر به تخریب برخی چهره های نامزده های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در استان گردد ، اصحاب رسانه استان نسبت به شفاف سازی و هدایت هوشمندانه گام برداشته و به امید آفرینی در مردم تلاش نمایند .