دیدار مردمی رئیس کل دادگستری استان البرز و رسیدگی به 28 در خواست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی :

در دیدار هفتگی رئیس کل دادگستری استان البرز به مشکلات حقوقی و قضایی 28 نفر از مراجعان رسیدگی شد.

حسین فاضلی هریکندی در دیدار مردمی سه شنبه این هفته خود که صبح امروز آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت به درخواست‌ها و مشکلات حقوقی 28 نفر از مراجعان رسیدگی و دستورات مقتضی را صادر کردند .
رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این دیدار به موضوعات و محورهای درخواست‌ها و مباحث مطرح شده توسط مراجعان اشاره کرد و گفت: تسریع در رسیدگی، الزام به تنظیم سند در معاملات، فروش مال غیر، درخواست اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری، اعطای مرخصی و آزادی زندانی از جمله مهمترین مباحث مطرح شده توسط مراجعان بود.
یکی از مراجعان در دیدار مردمی این هفته رئیس کل دادگستری استان البرز ادعا داشت که در معامله ای، اقدام به خرید یک واحد آپارتمان از سازنده کرده است اما در ادامه با دادخواست ابطال توسط مالک روبه‌رو شده و دارایی و پس انداز یک عمر فعالیت وی در خطر افتاده است که ریئس کل دادگستری استان البرز پس از اطلاع از کیفیت این پرونده متذکر شد: در معاملاتی که مربوط به پیش‌خرید واحدهای ساختمانی است خریداران حتما درخواست رویت قرارداد مشارکت، اسناد و مدارک مالکیت را داشته باشند و پس از رویت و مطالعه دقیق اسناد و اوراق ارائه شده و تهیه کپی و اطمینان از مجاز بودن سازنده به پیش فروش آپارتمانِ در حال احداث، نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند که بهترین توصیه، استفاده از نظرات مشاوران حقوقی در این موارد است.
 ایشان گفتند: آگاهی از نوع توافق مالک و سازنده در قرارداد مشارکت که مابین سازنده و مالک زمین است به خریداران کمک می‌کند تا در تنظیم مبایعه‌نامه دقت بیشتری داشته و از تبعات قرارداد خود مطلع شده و از تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری در آینده پیشگیری کنند.
جناب آقای فاضلی هریکندی در دیدارهای مردمی این هفته خود که عمدتا در روزهای سه‌شنبه برگزار می‌شود به درخواست‌های حقوقی و قضایی 368 نفر از مراجعان رسیدگی کردند.