بازدید از انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی :

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان کرج بازدید کرد .

 فرید نجف‌نیا با حضور در انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان کرج، ضمن گفت وگو با  مدیرعامل این انجمن، از نزدیک به بررسی نحوه فعالیت این مجموعه پرداخت و در جریان کمبودها و نیازهای موجود قرار گرفت.
ایشان گفتند :  انجمن حمایت از خانواده زندانیان با توجه به وظایف خود که همان حمایت مادی و معنوی از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها است، نقش مهمی در جلوگیری از گسترش آسیب در میان خانواده‌های زندانیان و تحقق اهداف پیشگیرانه دارد.
وی افزود: زندانی شدن فرد، تبعات و اثرات مخرب روحی، روانی، معیشتی و اقتصادی فراوانی برای خانواده او به دنبال دارد و استفاده از ظرفیت نهادهایی مانند انجمن حمایت از خانواده زندانیان، می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های این حوزه داشته باشد و سیاست کلی دستگاه قضایی هم این است که خانواده زندانیان کمترین آسیب را متحمل شوند.
این مقام مسئول بیان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره حقوقی و حمایتی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تفریحی، پشتیبانی از این خانواده‌ها برای پیدا کردن شغل و تأمین درآمد بعد از آزادی زندانی، بخشی از این اقدامات است که باید در دستور کار قرار گیرد.
دبیر پیشگیری از وقوع جرم استان البرز ضمن تشکر از اقدامات مؤثر انجمن حمایت از خانواده زندانیان کرج، ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های بیشتر شاهد توسعه و گسترش فعالیت های این انجمن در استان البرز باشیم.