1803 دیده‌بان جدید، به خانواده‌ پیشگیری استان البرز اضافه شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی : 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز از عضویت 1803 عضو جدید دیده‌بان پیشگیری در سامانه سجام از ابتدای سال 1402 تاکنون خبر داد.

 

فرید نجف‌نیا در گفتگویی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده، از ابتدای امسال تاکنون، 1803 عضو جدید دیده‌بان پیشگیری در سامانه سجام جذب شدند و تعداد 500  گزارش از دیده‌بانان پیشگیری دریافت و پس از بررسی و پالایش، برای اقدام به ادارات مربوطه ارسال شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان البرز افزود: با هر رویکردی که به پیشگیری از وقوع جرم بنگریم، نمی‌توان نقش و سهم مشارکت‌های مردم را در سطوح مختلف پیشگیری از وقوع جرم نادیده گرفت.

ایشان در خصوص نحوه مشارکت مردم در سامانه سجام گفت: هر فردی اگر یک بزه را در سطح جامعه دید، از طریق سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه(سجام) به نشانی sajam.scpd.ir  این موضوع را به ما اطلاع می‌دهد و در کمترین زمان ممکن، موضوع مورد نظر بررسی شده و پیگیری آن در دستور کار این معاونت و ادارات مربوطه قرار می‌گیرد.

در ادامه نجف نیا اظهارداشت : استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت به عنوان بلندگوهای پیشگیری برای معرفی سامانه سجام،  بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیلبوردهای شهری، سامانه پیامکی، زیرنویس تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و نشریات جهت تبلیغ سامانه سجام و سخنرانی‌های متعدد قبل از خطب نماز جمعه با هدف آگاهی عموم  مردم در خصوص این سامانه، بخشی از این موارد است که با جدّیت پیگیری می‌شود.