کارگاه آموزشی بازنمایی اعتیاد در رسانه

به گزارش خبری سردبیر پایگاه خبری "ردا": سرکار خانم فرزانه کمندی

در تاریخ 11/4/1402 درمحل سالن گفتگو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، کار گاه آموزشی "بازنمایی اعتیاد در رسانه" با حضور اساتید گرامی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از روانشناسان، هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

سخنرانان دکتر خرازیان و دکتر رسولی اظهار داشتند امروزه  در رسانه از جمله سینما، سینمای خانگی، فضای مجازی و... اعتیاد به طور عادی و عام به نمایش گذاشته می شود که باتوجه به الگوبرداری های نسل جوان از هنرمندان و تاثیرگذاری مستقیم آثار هنری بر آنان، آثار و عواقب ناگوار و جبران ناپذیری را در آینده ایی نه چندان دورشاهد خواهیم بود.همانطور که از آمار مشخص می باشد اثرگذاری آثار بصری چون تصویر، فیلم، پوستر بر مخاطب چند برابر بوده و ما می توانیم از طریق ابزاری چون آثار بصری فرهنگسازی های لازم درخصوص اعتیاد را در خانواده ها و جامعه انجام دهیم. ما روزانه شاهد ناآگاهی بسیاری در خانواده در خصوص عناوین گوناگون اعتیاد چون ماریجوانا، گل، شیشه و... هستیم.

در پایان نتیجه میگیریم که هرچه بیشتر می بایست به تهیه آثار متناسب با سنین مختلف و همچنین فرهنگسازی استفاده درست از آثار با توجه به سن مخاطب پرداخت. طبق پیشبینی انجام شده در سال 2030 در کل دنیا اماری چون 250 تا 280 میلیون نفر معتاد خواهیم داشت، پس هرچه بیشتر باید مراقب 8 میلیاد نفری باشیم که هنوز گرفتار آفتی چون اعتیاد نشده اند.