دومین نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی در استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ردا - رضا کمندی :

دومین نشست تبیین قانون انتخابات و تقویت فضای اطلاع رسانی عمومی انتخابات با حضور مقامات عالی ررتبه سیاسی و قضایی استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز و مدیر عامل خانه مطبوعات استان البرز و جمعی از اصحاب رسانه در روز سه شنبه مورخ 24 /11/1402 در محل سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد .

 

فرید نجف نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز گفت: انتخابات یکی از بارزترین نمادهای مردم سالاری است و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی با مطالبه گری، روشنگری آحاد جامعه، تقویت بنیان‌های مردمی را موجب می شوند.

وی ادامه داد: نماد مقبولیت حاکمیت با حضور هوشمندانه مردم ترسیم می‌شود و در این میان منابع و ذخایر و مردم مؤلفه‌های قدرت کشورهستند.

نجف نیا با تاکید بر ضرورت کمک اصحاب رسانه به ایجاد آرامش در جامعه خاطرنشان کرد: انتظار داریم در این ایام رسانه‌ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای و اصل بی طرفی در تبلیغات عمل کرده و ازانتشار مواردی که موجب ایجاد حاشیه برای نامزد یا سیستمی می‌شود به شدت پرهیز کنند. با توجه به نیاز کشور به مشارکت بالای همه توده‌های مردمی رسانه‌ها نیز در جلب مشارکت حداکثری ایفای نقش کنند.

حسن مددی دادستان کل استان البرز گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخابات پیش رو، همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف حاکمیت، بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود، برای حضور پرشور مردم در انتخابات ایفای نقش می‌کنند.

وی راهبردهای تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب برای برگزاری انتخابات را نقشه راه مسؤولان دانست و مطرح کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم اگرچه دست اندرکار اجرا یا نظارت قانونی بر انتخابات نیست، اما از نظر پیشگیری از وقوع جرم و در خصوص فعالیت‌های منتهی به بروز تخلف، وظیفه تعقیب و رسیدگی را در بخش تحقیقات بر عهده دارد.

ایشان با اشاره به اعمال تغییراتی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصحاب رسانه باید از مباحث قانون انتخابات و تغییرات آن مطلع باشند و در زمینه تبلیغات آنها را مورد توجه قرار دهند و حدود و موازین قانونی را به خوبی رعایت کنند. همه ما برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات وظایفی را عهده دار هستیم.

مرتضی ولی پوری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: داوطلبان انتخاباتی تا ۱۵ روز قبل از انتخابات می توانند حوزه انتخابات خود را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۱ داوطلب ثبت نامی در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان البرز سه نفر تایید شده اند و فرصت جابجایی، انتقال برای داوطلبان خبرگان رهبری تمام شده است  .

وی انتخابات را مظهر اراده و اقتدار نظام اسلامی خواند و افزود: حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام اسلامی است و دشمنان درصدد هستند تا مردم را دلسرد کنند .

در آخر مسئولین ضمن تقدیر از زحمات مدیران و خبرنگاران استان و تبیین بخش های از قانون انتخابات همچنین تاکید بر رعایت قانون در تبلیغات انتخابات و توجه ویژه بر حفظ شخصیت و جلوگیری از تخریب کاندیداها، بر لزوم تلاش همگانی برای مقابله با تبلیغات مخرب دشمنان و اطلاع رسانی لازم در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات تاکید کردند.