" بهشتی یک ملت بود."

امام خمینی (ره):

" بهشتی یک ملت بود."

مقام معظم رهبری:

" تصور من از آقای بهشتی این است که گناه نمیکرد نمیخوام بگویم معصوم بود اما برخوردش طوری بود که تصور می کنم ایشان اصلا گناه نمیکرد."

یادداشت- پایگاه خبری روز داغ البرز، فرزانه کمندی: آن روز، هفتم تیر بود؛ روزی که بهشتی و یارانش چونان پرنده های سبک بال  به سمت آسمان پر گشوده و به ملکوت پیوسته بودند. هنوز آن روز غم بار را خوب به یاد دارم. سال ۶۰  بود،با آنکه کودکی 10 ساله بودم اما حس و حال بزرگ تر ها را خوب درک می کردم، حال و روز خوبی نبود همه ناراحت بودن،پدرم صبح در مسیر محل کارش خبر را شنیده بود و از همان جا بازگشته بود، وقتی خبر را از میان صحبت های پدر ومادرم شنیدم به کوچه رفتم، اهل محل کوچه را برای عزاداری اماده میکردند. زنان و مردان همه گریه میکردند، دیدم علی آقا همسایه روبرویی ما در مسیر لباس سیاه گرفته بود و سیاه پوش و گریه کنان می آمد،با تعجب پرسیدم علی آقا چرا همه انقدر ناراحتند؟ مگه آقای بهشتی که بود؟

گفت دخترم توبچه ای نمیدانی که چه کسی رو از دست دادیم کم شخصی نبود بزرگ مردی بود روشنفکر بود دکترا داشت به هفت زبان دنیا مسلط بود ...

آن روز و روزها گذشت، الان که خودم به سن وسال آن موقع پدرم رسیدم دلم می‌سوزد که چه انسان های بزرگ و گرانقدری را ازدست دادیم وچقدر این وطن گران برایمان تمام شده است . بایدوباید به فرزندانمان یاد بدهیم در نگهداری آن خیلی کوشا باشند برای آبادی و آزادی آن بهای سنگینی داده شده در این راه انسان های فرهیخته ایی را از دست دادیم.باید تلاش کنیم جای اختلاس، قضاوت، بی آبرویی، دزدی و انفاق را با عشق، ایثار، دوستداشتن همنوع و ... پر کنیم. و قدر این آب و خاک و داشته هایمان را بدانیم ویاد انسان های والا مقام همچو شهید بهشتی ویارانش وشهدای روشنفکر انفلاب را زنده نگه داریم.

و در آخر باید اضافه کنم که علت نامگذاری این هفته به قوه قضاییه به این خاطر بود که  بعد از پیروزی انقلاب دکتر محمد بهشتی به ریاست دیوان عالی کشور منصوب شده بود و با تصویب قانون اساسی اداره قوه قضاییه را بر عهده شورای عالی قضایی قرار داده بودند و به عبارتی اداره قوه قضاییه بر عهده ایشان و یارانشان بود و زمانی که تنها کمتر از ۲۰ ماه از عمر انقلاب گذشته بود حادثه هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بزرگترین حادثه تروریستی ایران به وقوع پیوست.

یاد تمامی شهدای هفتم تیر، گرامی باد.