هوش مصنوعی 2 (هوش مصنوعی در موسیقی )

 

 

به قلم سردبیرپایگاه خبری "ردا"سرکارخانم فرزانه کمندی

هرچه از زمان پیدایش هوش مصنوعی فاصله می گیریم هوش مصنوعی در بین افراد جای بیشتری می گیرد، شناخت افراد هم نسبت به آن بیشتر می شود، نگرانی جایگزینی هوش مصنوعی هر روزه در بین افراد کم رنگ تر می شود و افراد به این درک که "هوش مصنوعی کمک و همراه انسان هاست" نزدیک تر می شوند . این موضوع که تحقیقات مربوط  به هوش مصنوعی در تشخیص های پزشکی ، معاملات بورس ، کنترل روبات ها و چندین زمینه ی دیگر تأثیرگذار بوده است امری شناخته شده است و رد پای فن آوری هوش مصنوعی در تمامی حوزه های کسب و کار، از خرده فروشی گرفته تا مهندسی هوا و فضا ، به چشم می خورد .

اکنون سوالی که ایجاد میشود این است : ورود هوش مصنوعی در موسیقی چطور بوده؟ آیا در این مدت در حوزه موسیقی هم محبوب بوده؟

هوش مصنوعی در موسیقی و آهنگ سازی و پلتفرم های پخش موسیقی مورد استفاده زیادی دارد . میتوان از آن ایده گرفت ، یا آهنگی را در فلان گام ساخت ویا موزیکی شبیه به آهنگ دلخواه با تغییرات دلخواه بسازیم .

و یا حتی صدای خواننده ایی از گذشته را بر روی ملودی خود گذاشت.

البته ارتباط بین هوش مصنوعی و موسیقی برای امروز نیست و این ارتباط ریشته در گذشته دارد، اولین کنفرانس بین المللی موسیقی رایانه در سال 1974 ICMG با موضوع بررسی کاربرد هوش مصنوعی در ترکیب موسیقی ، اجرا ، تئوری و پردازش دیجیتال صدا در مکان هایی چون دانشگاه ایالتی میشگان – لانسنیک شرقی ، ایالات متحده برگزار گردیده است.

 

ادامه دارد...